diumenge, 30 de març de 2008

Una nova eina de recerca: la Biblioteca Virtual de Prensa Histórica (BVPH)


Perdoneu la desconnexió involuntària de les darreres setmanes, altre afers m'han impossibilitat el fet de poder tirar endavant el blog. Tot i així és hora de posar-me la roba de fer feines i revifar aquest experiment de difusió històrica.

Durant aquesta desconnexió han sorgit nombroses notícies que poden copsar l'interès dels que habitualment consulteu aquest blog. Però de totes elles volia donar-vos una que va sorgir ahir mateix, tot i que ja fa temps que funciona es va anunciar la posada en funcionament per part del Ministeri de Cultura de la Biblioteca Virtual de la Prensa Histórica (BVPH). Us convido a accedir-hi encara que sigui per pura tafaneria, resulta una eina bestial. Han recopilat i digitalitzat 1.960 capçaleres de diaris històrics de l'Estat Espanyol, la majoria d'ells provincials i locals, i, casi, 4 milions de pàgines en formats PDF i JPEG. I la previsió és augmentar aquest fons.

Però aquest no és l'únic servei similar que està desenvolupant el Ministeri de Cultura. Fills de la mateixa mare són el Portal de Archivos Españoles (PARES) o la Biblioteca Virtual del Patrimonio Bibliográfico (BVPB), però d'aquestos dos ja en parlaré un altre dia. Ara disfruteu de la premsa ...

3 comentaris:

Anna ha dit...

Hola Carles!
Em van comentar l'altre dia que havies dit que feia temps que no tenies notícies de l'Anna Cardona, doncs mira, aquí estic, seguint les teves actualitzacions encara que no ho sembli.
Ho trobo molt interessant això de la Biblioteca Virtual de la Prensa Histórica, m'hi he passat força estona buscant sobre dates d'aquelles importants que s'han de recordar de cara als examens (és que aquesta setmana he tingut examen de contemporània universal i de contemporània d'Espanya i Catalunya, i ja se sap que sempre surten coses més importants a fer quan t'has de posar a estudiar!)
Aprofito des d'aquí per saludar al Rodrigo (he vist els vostres blogs per als alumnes, però com a ex-alumna que sóc no m'he atrevit a escriure!)
A veure si algun dia coincidim o ens veiem (vaig estar a l'Arboç el dia de la Desfilada, però ja em vaig imaginar que arribant tant tard de Madrid no vindrieu).
Vagi bé i salutacions als dos!

Anna Cardona

Deses ha dit...

Hola, esto...

¿Cómo me registro en el blog de alumnos? ¯\(°_o)/¯

No he encontrado nada que ponga "REGISTRAR-SE" ¿tanto les cuesta a los señores de XTEC?

Aish...

Carlos ha dit...

No deja, no...